"El profesor mediocre dice. El buen professor explica. El professor superior demuestra.El professor excelente inspira".
William A. Ward.

lunes, 23 de enero de 2012

CONCLOENT.



"Me lo contaron y lo olvide, lo vi y lo entendí, lo hice y lo aprendí".
Confucio.

Sembla molt lluny ara aquella primera entrada http://antoniaturs.blogspot.com/2011/10/innovant.html,  al tornar-la a llegir som conscient del camí fet, i em sento feliç!!! Si perquè he aprés molt, i ha estat un plaer, hi va haver moments durs i de molts dubtes sobre les meves capacitats reials, no comptava amb tanta innovació, i ja m'havien dit que feríem molts treballs, però deu ni do!. Jo ja estava convençuda de que sense les TICs no és possible concebre l'educació actual, però no pensava haver-me de posar al dia tant ràpidament, i no és que dubtes de la meva capacitat per assolir els coneixements necessaris, el que vaig arribar a dubtar és que pogués seguir el ritme exigit.
Però com estava convençuda del que volia, intentar complir el meu somni: ser Mestre,  http://portafolielectronicdenantonia.blogspot.com/2011/11/va-de-mestes.html
no vaig pensar en rendir-me, "jo no me'n vaig, a mi, en tot cas, em faran fora (quan suspengui)". I l'edat, què en el tema de les TICs ha estat un handicap, amb altres qüestions considero que ha set una avantatja, tal com jo pensava, per l'experiència que comporta. Com ja imaginava no ha suposat cap dificultat treballar en equip, reflexionar, manejar el llenguatge, encara que el català em costa una mica, molts conceptes no eren una novetat com sí ho haguessin set als 20 anys, i tenir una filla que acaba de passar per l'Educació Infantil considero que també ha suposat que fos més fàcil visualitzar el què estàvem aprenent.
Així que he avançat una mica més pel camí que arriba al meu somni, i cada vegada més convençuda. El què no havia pensat massa és quin tipus de mestre vull ser i la paraula que em ve és compromesa. Compromesa amb formar persones per el segle XXI, quant a les ferramentes i quant a la metodologia: utilitzant les TICs i concebent l'aprenentatge més enllà del llibre de text i la visió mecanicista d'un espai i un temps compartimentats per aprendre matèries inconnexes entre elles i sense explicar la connexió que poguessin tenir amb la vida reial, sí és que la tenien. Compromesa també, i això sí què ja ho tenia clar, en una educació inspirada en els valors reflectits a la Declaració Universal dels Drets Humans.
Ha set una sorpresa molt grata trobar una filosofia de l'educació innovadora i tenint en compta a l'ésser humà en la seva totalitat, convertint a l'alumne en el centre del seu aprenentatge, llàstima que  els recursos que se li dedican no permetin desenvolupar-la com caldria. 
I ja per acabar, vull donar les gracies als que m'han estat acompanyat per poder arribar a aquest final de semestre (quadrimestre). No hagués estat possible sense l'aportació de la meva família, als nens per prescindir de mí, i als pares i home per cuidar-los molt més temps del previst. I també a la professora d'aquesta assignatura, sí ha estat exigent, però m'he sentit tutelada i inspirada.


El grup de treball amb el què em elaborat l'Unitat Didàctica.

I per acabar una cançoneta...

No hay comentarios:

Publicar un comentario