"El profesor mediocre dice. El buen professor explica. El professor superior demuestra.El professor excelente inspira".
William A. Ward.

lunes, 24 de octubre de 2011

Reptes de l'educació.


  http://www.flickr.com/photos/congresovirtualenpc/3309159821/
El repte més gran: formació continua.

  Hem estat analitzant el reptes actuals de l'educació, alguns dels més destacables: utilitzar la diferència com a valor a aquest món globalitzat, l'interculturalitat a causa de la immigració, el medi ambient, la qualitat...Però el repte més importat el trobam en respecte del rol del professor. No es pot concebi el rol del professor que cal al segle XXI, sense un posar-se al dia continuu, per formar persones autònomes amb una bona formació per la vida, per ensenyar competències i no continguts, i integrant la tecnologia.Això requereix no dormir-se.en els llorers i no ser mandrós. I tampoc perdre l'anim davant les ganivetades que peguen els professor del tipus B que descriu Miguel Angel Santos aquesta setmana al seu bloc,Article del Adarve, Miguel Ángel Santos   El professor ha d'assolir professionalitat per recuperar la dignitat, i per tan l'autoritat moral que ha perdut davant la societat.

  També varem estar donant una repassada a les darrers lleis educatives que hi hagut a Espanya, Llei Moyano des de 1857 fins 1970, la LGE que va aconseguir l'educació per el 100% dels alumnes fins els 14 anys, i llavors la LOGSE de 1990, fins el parèntesi de la LOCE de 2002 i per últim l'actual LOE 2006, forma evolucionada de la LOGSE. L'esperit de la LOE és, a més d'estendre l'ensenyança obligatòria als 16 anys, dotar a l'educació secundaria de sentit per ella mateixa, preparant ciutadans per el segle XXI, no només enfocada cap a la universitat, té en compta l'educació especial i un enfoc més emocional de l'individu, el repte ara és la qualitat, cosa per la qual fan falta els recursos necessaris, recursos que els  polítics consideren una despesa i no una inversió i que en la situació actual son cada vegada més escassos.


No hay comentarios:

Publicar un comentario